Ve středu 20. prosince proběhne maximálně 60minutová technická odstávka našeho systému.
Skupina ČEZ pokračuje v rychlé proměně svého vozového parku ve flotilu ekologických aut. Do konce letošního roku chtějí energetici jezdit ve 150 elektromobilech. Tempo se daří držet i díky tzv. dynamickému nákupnímu systému, který ČEZ používá při soutěžení dodavatelů aut. Hned 34 nových modelů vozu CUPRA Born tak včera mohli zástupci ČEZ převzít v plzeňském dealerství Autocentrum Šmucler. Bezemisní vozy nahradí klasická auta ve firemních autopůjčovnách ČEZ po celé České republice. Většina flletu ČEZ by do roku 2030 měla v souladu s platným ESG závazkem ČEZ sestávat z plně elektrických vozidel.
Spolupráce na chytrých energeticky úsporných řešeních, rozvoji moderní energetické infrastruktury, modernizaci a ekologizaci teplárenských systémů i budování obnovitelných zdrojů, které zajistí energetickou bezpečnost. To jsou hlavní cíle memoranda, které se společností ČEZ uzavřela slezská města Karviná, Bohumín a Orlová. Podobnou dohodu energetici uzavřeli v roce 2019 v Havířově – tam už se projevila v přípravných krocích na modernizaci teplárenství a budování fotovoltaických elektráren na střechách městských objektů.
*Prioritou ČEZ zůstává výstavba ultrarychlých stanic a hubů
*Do konce 2024 ČEZ postaví 85 ultrarychlých stanic a zvýší jejich počet na 110
*Z dnešních 10 dobíjecích hubů s ultrarychlými stojany bude do roka dvojnásobek
*Celkový výkon sítě ČEZ za posl. rok stoupl o 35 %, koncem roku dosáhne 49 MW
*Nejvýkonnější česká síť dobíjecích stojanů umí naráz obsloužit přes 1200 aut
Udržet pozici provozovatele nejvýkonnější české sítě veřejného dobíjení, do konce příštího roku postavit nejméně 85 ultrarychlých stojanů a nabízet v síti minimálně dvacet ultrarychlých lokalit, kde řidiči dobijí většinu baterií svých aut do 10 minut. Výkon celé sítě přitom do prosince 2024 stoupne na 70 MW. To jsou plány ČEZ na rozvoj dobíjecí infrastruktury pro elektromobilitu v dalších měsících. Řidiči dnes v této síti dobijí v průměru nejrychleji v ČR. Za první pololetí tu celkově odebrali více než 2,3 milionu kWh certifikované bezemisní energie, za celý rok by to mělo být až 5 milionů kWh. Dobíjecí stanice vznikají díky grantovým programům CEF, Operačnímu programu Doprava i z vlastních prostředků ČEZ.
Kyvadlová doprava zajišťující spojení mezi stanicí metra C – Budějovická a Brumlovkou je 100% elektrická. Dvojice elektrobusů SOR je zde v provozu od února 2016, letos v září zahájil ostrý provoz i třetí elektrobus. Spolehlivá bezemisní vozidla mají za více než 7 let na svém kontě přes 300 000 km, pomyslně tak už stihly osmkrát objet svět. Jde o první bezplatné elektrobusy, které byly v rámci pražské hromadné dopravy nasazeny do ostrého provozu. Pasažéři u nich oceňují hlavně tichou a plynulou jízdu i možnost připojení na wi-fi zdarma.